O Domovinskom ratu uči se premalo

0
721
Zagreb, 15.03.2016. - Novi ministar branitelja Tomo Medved predstavljen je na konferenciji za medije u Banskim dvorima. Na fotografiji Tomo Medved. foto HINA / Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Sudionici braniteljskog okruglog stola “Reforma obrazovanja – kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat” izrazili su nezadovoljstvo jer se o Domovinskom ratu uči premalo.

Nezadovoljstvo valorizacijom Domovinskog rata u hrvatskom obrazovnom sustavu izrazio je ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved rekavši kako žele pronaći odgovarajući model i pristup da bi Domovinski rat, kao temelj samostalne Hrvatske, bio na odgovarajući način vrjednovan u obrazovnom sustavu, te kako bi učenici imali punu spoznaju o Domovinskom ratu, njegovim specifičnostima i vrijednostima.

Istaknuo je da njegovo ministarstvo, zajedno s braniteljskim udrugama i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, pronalazi odgovarajuće oblike kako bi Domovinski rat kao cjelina bio uvršten u novu reformu obrazovnom sustava.

Izrazio je zadovoljstvo što oko 40.000 učenika osmih razreda osnovnih škola u zemlji posjeti Memorijalni centar u Vukovaru, gdje dobiju sliku koju nisu dobili kroz raniji proces obrazovanja.

Predsjednik Udruge stopostotnih hrvatskih ratnih vojnih invalida I. skupine Đuro Glogoški izrazio je nezadovoljstvo što se povijest Domovinskog rata uči kroz dva programa – hrvatski i srpski.

-Smatramo da svi hrvatski državljani trebaju učiti po jednom programu, a ne želimo osporiti ničije pravo na dodatno učenje jezika i pisma – rekao je Glogoški.

Na svoje iskustvo iz pregovora o mirnoj reintegraciji hrvatskog Podunavlja podsjetila je bivša ministrica obrazovanja Ljilja Vokić upozorivši kako je najpogubnije da se i danas povijest uči na različite načine za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu.

-Danas su udžbenici povijesti različiti za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu jer je u Erdutskom sporazumu potpisano na samo pet godina – kazala je Vokić. dodajući kako Domovinski rat u udžbenicima treba biti predstavljen “istinito i nikako drugačije”.

Bivši pomoćnik ministra unutarnjih poslova Joško Morić ocijenio je pogreškom stvaranje etnički razdvojenih vrtića i škola u Podunavlju.

– To izravno sprječava integraciju ljudi na tim prostorima. Djecu treba učiti istini o okupaciji, ali i zločinima kojih je bilo na obje strane – upozorio je Morić.

Prosperov Novak: Soroševski rad najgore vrste

Slobodan Prosperov Novak optužio je bivšeg voditelja Ekspertne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Borisa Jokića da je prijedlogom kurikula u kojem nema oca hrvatske književnosti Marka Marulića donio “tempiranu bombu Šuvarove reforme”.

Ustvrdio je da u Jokićevoj doktorskoj disertaciji vezano uz Domovinski rat stoji samo da ga je izazvao hrvatski referendum o neovisnosti.

-To je Soroševski rad najgore vrste – rekao je Prosperov Novak.

Vezano uz najavu provedbe eksperimentalne faze reforme školstva, netočnom je ocijenio izjavu ministrice znanosti, obrazovanja Blaženke Divjak kako su recenzirani svi kurikuli.

-To nije točno. U Ministarstvu znanosti i obrazovanja recenzirano je samo devet od 29 kurikula. I oni za koje tvrde da su recenzirani, nisu recenzirani. Književnost je u HAZU-u negativno recenzirana, a poznato je i da je recenzija povijesti totalno negativna – upozorio je.

Smatra da se manipuliralo školama koje su se javile za provedbu eksperimentalne reforme.

– Jer od njih 72 oko 15 posto škola je na područjima koje kontrolira HNS – ocijenio je Prosperov Novak dodajući da se ne radi o STEM području, već o nacionalnom identitetu koji je doveden u pitanje.

 

M.M.