Slijedite ove korake i produžite svoj životni vijek za 10 do 30 godina!

0
106

Milijuni ljudi mogli su spriječiti svoju bolest ili ranu smrt. Postoje jednostavne mjere za duži i zdraviji život na zemlji. U tekstu navodimo neke od njih.

Dulji život ovisi uglavnom o nama samima. Na početku prošlog stoljeća top ubojice su bile zarazne bolesti – upala pluća, gripa, tuberkuloza, proljev, difterija. One su bile odgovorne za trećinu svih smrtnih slučajeva. Danas, zahvaljujući medicinskom napretku, higijenskim i drugim javnozdravstvenim mjerama, te su bolesti na donjim mjestima liste opasnih oboljenja. Danas su glavni ubojice ateroskleroza i rak, koji su odgovorni za čak 75 posto smrtnih slučajeva koji nisu u vezi s nesretnim slučajevima odraslih osoba. Ipak, razuman, oprezan i budan pojedinac može učiniti više za svoju zaštitu od tih bolesti, nego što to može učiniti liječnik. Znajući to dobivamo poticaj da budemo manje fatalisti i da vodimo veću brigu o sebi.

Otiđimo na redovne liječničke kontrole. To je naša prva investicija u buduće zdravlje. Na taj se način mogu otkloniti prvi simptomi mnogih oboljenja i odmah poduzeti preventivne mjere. To je posebno važno u kritičnoj dobnoj skupini.

Nemojte ignorirati simptome. Kad se jave prvi, rani simptomi bilo koje vrste (uporni kašalj, čvor u dojci, vaginalno krvarenje itd.) razumno je odmah otići na pregled. Taj rani odlazak liječniku često znači razliku između življenja u strahu od bolesti koja možda uopće i ne postoji i poduzimanja odgovarajućih mjera, ako je ona zaista prisutna. Na žalost, veliki broj ljudi sklon je zanemariti prve simptome.

Ako imate prekomjernu tjelesnu težinu smanjujte ju svake godine. Većina ljudi misli da je normalno što se debljaju kako postaju stariji. Opasno pogrešno mišljenje! Dobro je držati na umu da debeli ljudi obično ne dočekaju starost!

Prestanite pušiti. Liječnici koji ustvari najbolje poznaju duhan odriču ga se! Nikotin snažno suzuje krvne žile, s katastrofalnim posljedicama na srce, krvnu cirkulaciju u nogama i brojnim drugim komplikacijama u organizmu (rak pluća, kronični bronhitis, emfizem).

Oprezno s alkoholom. Prosječan čovjek ne uočava kako alkohol brzo uništava. Alkoholna pića sadrže mnogo kalorija, koje se često ne uzimaju u obzir kod obračunavanja dnevnih ukupno konzumiranih kalorija. S vremenom, u određenom broju slučajeva, masnoće se nakupljaju u jetri i vode pravo prema cirozi – uzrok rane smrti, koja se mogla spriječiti. Jači potrošač alkoholnih pića može biti i ne svjestan činjenice da jetra mogu biti oštećena kroz duže vrijeme, a da ne pokazuje simptome.

Redovna tjelovježba je neophodna. Tjelesno vježbanje poboljšava cirkulaciju krvi u čitavom organizmu. Za prosječnu zdravu osobu pogodne aktivnosti su žustri hod, rekreativno trčkaranje, plivanje. Važno je da se ubrza frekvencija srčanih otkucaja i disanje! Na taj se način jača srčanožilni sustav, koji postaje otporniji na bolesti. Poboljšava se i mentalno stanje.

Budite optimistički raspoloženi. Fiziološki, sreća i zadovoljstvo su zdravi. Na funkciju srca utječe stres, kao što je na primjer iznimno odgovoran posao, nepotrebne brige itd. Osim toga, liječnici vide slučajeve mladih ljudi koji su umrli od srčanog infarkta jer nisu imali pozitivan stav u životu, jer nisu bili “borci”, jer nisu zauzeli stav da se mogu nositi i s teškom bolešću. U teškim situacijama zrela nada i zadržavanje pozitivnog stava, ustvari povećavaju izglede čovjeku za preživljavanje.

Uzmite odmor. Olakšanje od svakodnevnih napetosti obnavlja, ponovno vraća veselje življenja. Uzeti tjedan dana i otići negdje u ribolov, u planine ili na neko putovanje može učiniti čuda. Glavno da se odmaknete od rutinskog posla i radite nešto što vas veseli i u čemu uživate. Sreća može biti toliko blizu koliko vam je blizu i vaš vrt!

Sve ovdje navedeno su preporuke nekih od najpoznatijih svjetskih medicinskih stručnjaka. Prihvaćajući te savjete lako je moguće produžiti svoj životni vijek za deset do trideset godina. Stručnjaci su svoje rekli, sve ostalo ovisi o – nama. bpz.ba